Typy eventów

eventy

Zanim agencja eventowa jak http://see4business.com/ zdecyduje się na to, aby realizować jakiś projekt eventowy musi nać preferencje i wymagania swojego klienta. Tym samym istotne wydaje się, aby zdefiniować czy i jakie istnieją rodzaje eventów.

eventyProjekt EMBOK przedstawia typy eventów
Do najważniejszych typów eventów zalicza się:

  • targi i wystawy – są to miejsca, na których gromadzą się w jednym miejscu kupcy i sprzedawcy. Ich celem jest nawiązanie jak najbardziej korzystnej współpracy,
  •  eventy biznesowe i korporacyjne – ich celem jest wspieranie określonych biznesowych celów (m.in. nawiązanie prawidłowych relacji z klientem czy też szkolenia a nawet marketing),
  •  wydarzenia kulturalne – są to zarówno wydarzenia świeckie, jak i religijne (np. różnego rodzaju festiwale, parady czy ceremonie),
  •  targi i wystawy – ten typ organizowany jest dla konkretnej branży. Jego celem jest przede wszystkim zgromadzenie kupujących i sprzedających oraz prezentacja wszystkich istotnych produktów,
  •  eventy rozrywkowe lub rekreacyjne – często jednorazowe, rzadziej cykliczne. Należą do nich biletowane lub też bezpłatne przedstawienia, koncerty czy wystawy,
  •  eventy „społecznie zaangażowane” i charytatywne – tworzone dla lub przez organizacje charytatywne lub społecznie zaangażowane w celu pozyskania środków, wsparcia działalności lub pobudzenia świadomości opinii publicznej w danej sprawie,
  •  eventy sportowe – najczyściej czysto widowiskowe, na które zaproszone osoby przychodzą popatrzeć, rzadziej brać czynny udział,
  •  spotkania i konferencje – mające cel edukacyjny czy informacyjny (np. debaty czy dyskusje),
  •  eventy rządowe i obywatelskie – organizowane m.in. przez partie polityczne czy instytucje samorządowe często organizowane dla nich lub przez nich,
  •  eventy marketingowe – ich celem jest budowanie znajomości marek czy też usług i produktów. Mają za zadanie ułatwić kontakty między kupującymi i sprzedającymi.